এই লেখাত আমি SEBA Class 8 Science Chapter 3 Question Answer in Assamese Medium, অষ্টম শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞানৰ অধ্যায় ৩ সাংশ্লেষিক আঁহ আৰু প্লাষ্টিক ৰ সমাধান অথবা প্ৰশ্ন উত্তৰ সমূহৰ বিষয়ে বিতংভাৱে আলোচনা কৰিম। আমি অনুশীলনৰ প্ৰশ্নসমূহৰ লগতে অধ্যায়ৰ ভিতৰৰ প্ৰশ্নসমূহৰ বিষয়েও বিতংভাৱে আলোচনা কৰিম।
ছেবা (SEBA) ব’ৰ্ডৰ অন্তৰ্গত অসমীয়া মাধ্যমত অষ্টম শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞানৰ ৩নং অধ্যায়টোৰ নাম হৈছে সাংশ্লেষিক আঁহ আৰু প্লাষ্টিক।
অনুশীলনী
প্ৰশ্ন ১: কিছুমান আঁহক সাংশ্লেষিক বুলি কোৱা হয় কিয়? ব্যাখ্যা কৰা।
উত্তৰ: কিছুমান আঁহক সাংশ্লেষিক বুলি কোৱা হয়। এই আঁহবোৰ মানুহে যান্ত্ৰিক পদ্ধতিত পেট্ৰ’লিয়াম জাত বস্তুৰ পৰা সৃষ্টি কৰে। উদাহৰণস্বৰূপে, পলিয়েষ্টাৰ আৰু নাইলন। এইবোৰ আঁহ মনুষ্য নিৰ্মিত আৰু প্ৰাকৃতিক উৎসৰ পৰা নহয়।
প্ৰশ্ন ২: শুদ্ধ উত্তৰত “✓” চিন দিয়া।
সাংশ্লেষিক আঁহ সমূহৰ পৰা ৰেয়ন বেলেগ, কিয়নো –
ক) ইয়াৰ এটা ৰেচম-সদৃশ ৰূপ আছে।
খ) ইয়াক কাঠৰ-মণ্ডৰ পৰা পোৱা যায়।
গ) প্ৰাকৃতিক আঁহবোৰৰ দৰে ইয়াৰ আঁহবোৰ বব পাৰি।
উত্তৰ: খ) ইয়াক কাঠৰ-মণ্ডৰ পৰা পোৱা যায়।
প্ৰশ্ন ৩: উপযুক্ত শব্দৰে খালী ঠাই পূৰ কৰা।
ক) সাংশ্লেষিক আঁহবোৰক …………………… বা …………………… বুলিও কোৱা হয়।
উত্তৰ: কৃত্ৰিম, মানৱ সৃষ্ট।
খ) সাংশ্লেষিক আঁহবোৰক …………………….. নামৰ কেঁচামালৰ পৰা সংশ্লেষণ কৰা হয়।
উত্তৰ: পেট্ৰ’লিয়াম।
গ) সাংশ্লেষিক আঁহবোৰৰ দৰে প্লাষ্টিকো এবিধ ………………………..।
উত্তৰ: কৃত্ৰিম উৎস।
প্ৰশ্ন ৪: নাইলনৰ আঁহবোৰ যে বৰ শক্তিশালী সেইটো বুজাবলৈ উদাহৰণ দিয়া।
উত্তৰ: পেৰাচুট আৰু পৰ্বতৰ পৰা নামিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা ৰচী নাইলনৰ আঁহেৰে তৈয়াৰী। এই উদাহৰণে বুজা যায় যে নাইলনৰ আঁহবোৰ খুব শক্তিশালী।
প্ৰশ্ন ৫: খাদ্য জমা কৰি ৰখাত প্লাষ্টিকৰ পাত্ৰবোৰক পছন্দ কৰা হয় কিয়?
উত্তৰ:- খাদ্য জমা কৰি ৰখাত প্লাষ্টিকৰ পাত্ৰবোৰক পছন্দ কৰা হয়। প্লাষ্টিকে খাদ্যৰ লগত ৰাসায়নিক বিক্ৰিয়া নকৰে। ইয়াত মামৰে নধৰে। প্লাষ্টিকৰ পাত্ৰবোৰ পাতল আৰু টান থাকে। এইবোৰ বেছি দিন টিকে।
প্ৰশ্ন ৬: তাপনমনীয় আৰু তাপদৃঢ় প্লাষ্টিকৰ মাজত থকা পাৰ্থক্য ব্যাখ্যা কৰা।
উত্তৰ: তাপনমনীয় আৰু তাপদৃঢ় প্লাষ্টিকৰ মাজত কিছু পাৰ্থক্য আছে। তাপনমনীয় প্লাষ্টিক তাপ দিলে লেহুকা হয়, কিন্তু তাপদৃঢ় প্লাষ্টিক সহজে লেহুকা নহয়। তাপনমনীয় প্লাষ্টিক তাপৰ সুপৰিবাহী, কিন্তু তাপদৃঢ় প্লাষ্টিক তাপৰ কুপৰিবাহী। তাপনমনীয় প্লাষ্টিক খেলনা, ফৰ্নিচাৰ, আৰু পাত্ৰ বনাবলৈ ব্যৱহাৰ হয়। তাপদৃঢ় প্লাষ্টিক টিভি ছেট, বাচন-বর্তনৰ হেণ্ডেল, আৰু যান-বাহনৰ অংশ তৈয়াৰ কৰাত ব্যৱহাৰ হয়।
প্ৰশ্ন ৭: তলত দিয়া বোৰ কিয় তাপদৃঢ় প্লাষ্টিকেৰে বনোৱা হয় ব্যাখ্যা কৰা।
ক) ছছপেনৰ নাল।
উত্তৰ: তাপদৃঢ় প্লাষ্টিক অতি টান। সাধাৰণ তাপে ইয়াক গলাব নোৱাৰে। ই তাপৰ কুপৰিবাহী। সেয়েহে ছছপেনৰ নাল তাপদৃঢ় প্লাষ্টিকেৰে বনোৱা হয়।
খ) বিদ্যুতৰ প্লাগ/ছুইচ/প্লাগ ব’ৰ্ড।
উত্তৰ: তাপদৃঢ় প্লাষ্টিক বিদ্যুতৰ কুপৰিবাহী। ইয়াৰ মাজেৰে বিদ্যুৎ প্ৰবাহিত নহয়। সেইবাবে বিদ্যুতৰ প্লাগ, ছুইচ, আৰু প্লাগ ব’ৰ্ডত তাপদৃঢ় প্লাষ্টিক ব্যৱহাৰ কৰা হয়।
প্ৰশ্ন ৮: তলত দিয়া সামগ্ৰীসমূহৰ পদাৰ্থ বোৰক “পুনৰাবৰ্তন কৰিব পৰা” আৰু “পুনৰাবৰ্তন কৰিব নোৱাৰা” হিচাপে শ্ৰেণীভূক্ত কৰা।
ক) টেলিফোনৰ সা-সৰঞ্জাম।
খ) প্লাষ্টিকৰ খেলনা।
গ) কুকাৰৰ নাল।
ঘ) কেৰি-বেগ।
ঙ) বল-পইন্ট পেন।
চ) প্লাষ্টিকৰ বাটি।
ছ) বৈদ্যুতিক তাঁৰৰ প্লাষ্টিক আৱৰণ।
জ) প্লাষ্টিক চকী।
ঝ) বৈদ্যুতিক ছুইচ।
উত্তৰ:
পুনৰাবৰ্তন কৰিব পৰা সামগ্ৰী:
- প্লাষ্টিকৰ খেলনা।
- কেৰি-বেগ।
- প্লাষ্টিকৰ বাটি।
- বৈদ্যুতিক তাঁৰৰ প্লাষ্টিক আৱৰণ।
- প্লাষ্টিক চকী।
পুনৰাবৰ্তন কৰিব নোৱাৰা সামগ্ৰী:
- টেলিফোনৰ সা-সৰঞ্জাম।
- কুকাৰৰ নাল।
- বল-পইন্ট পেন।
- বৈদ্যুতিক ছুইচ।
প্ৰশ্ন ৯: ৰাণাই গ্ৰীষ্মকালৰ বাবে ছাৰ্ট কিনিব খুজিছে। তেওঁ কপাহী ছাৰ্ট নে সাংশ্লেষিক আঁহেৰে তৈয়াৰী ছাৰ্ট কিনাটো উচিত হব? কাৰণ দৰ্শাই ৰাণাক উপদেশ দিয়া।
উত্তৰ: ৰাণাই গ্ৰীষ্মকালৰ বাবে কপাহী ছাৰ্ট কিনাটো উচিত হব। কপাহী ছাৰ্ট শৰীৰৰ পৰা ঘাম শোষণ কৰে। ইয়াৰ ফলত শৰীৰ শীতল থাকে। সাংশ্লেষিক ছাৰ্ট ঘাম শোষণ নকৰে। সেয়েহে গ্ৰীষ্মকালৰ বাবে কপাহী ছাৰ্ট কিনা ভাল।
প্ৰশ্ন ১০: প্ৰকৃতিগত ভাৱে প্লাষ্টিকসমূহ যে অ-ক্ষয়কাৰী তাক দেখুৱাবলৈ উদাহৰণ দিয়া।
উত্তৰ: প্লাষ্টিক অ-ক্ষয়কাৰী। ইয়াৰ পৃষ্ঠ মিহি থাকে। মামৰে নধৰে। খাদ্যৰ লগত ৰাসায়নিক বিক্ৰিয়া নকৰে। এইবোৰৰ বাবে প্লাষ্টিকৰ ক্ষয় খুব কম হয়।
প্ৰশ্ন ১১: টুথ ব্ৰাছ এডালৰ নাল আৰু নোমবোৰ একে পদাৰ্থৰে তৈয়াৰ কৰাটো উচিত নে? ব্যাখ্যা কৰা।
উত্তৰ: টুথ ব্ৰাছ এডালৰ নাল আৰু নোমবোৰ একে পদাৰ্থৰে তৈয়াৰ কৰা উচিত নহয়। নোমবোৰ নালতকৈ বেছি কোমল হ’ব লাগে। এইবাবে নোমবোৰ বেছি কোমল প্লাষ্টিকেৰে তৈয়াৰ কৰা উচিত।
প্ৰশ্ন ১২: “পৰাপক্ষত প্লাষ্টিক এৰাই চলিবা” – এই পৰামৰ্শৰ ওপৰত মতামত দিয়া।
উত্তৰ: পৰাপক্ষত প্লাষ্টিক এৰাই চলিব লাগে। প্লাষ্টিক পচি নাযায়। পুৰিলে পৰিবেশৰ ক্ষতি কৰে। পানী, মাটি আৰু বায়ু প্ৰদূষিত কৰে। সেইবাবে প্লাষ্টিক এৰাই চলিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়া উচিত।
প্ৰশ্ন ১৩: “A” স্তম্ভত দিয়া শব্দবোৰক “B” স্তম্ভত দিয়া খণ্ড-বাক্যৰ লগত শুদ্ধকৈ মিলোৱা।
“A” স্তম্ভ | “B” স্তম্ভ |
---|---|
(ক) পলিয়েষ্টাৰ | (ক) সহজে শোটোৰা নপৰা কাপোৰ। |
(খ) টেফলন | (খ) কৰাল নলগা/লাগি নধৰা ৰন্ধন সা-সৰঞ্জাম বনাবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয়। |
(গ) ৰেয়ন | (গ) কাঠৰ মণ্ড ব্যৱহাৰ কৰি প্ৰস্তুত কৰা হয়। |
(ঘ) নাইলন | (ঘ) পেৰাচুট আৰু মোজা বনাবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয়। |
উত্তৰ:
“A” স্তম্ভ | “B” স্তম্ভ |
---|---|
(ক) পলিয়েষ্টাৰ | সহজে শোটোৰা নপৰা কাপোৰ। |
(খ) টেফলন | কৰাল নলগা/লাগি নধৰা ৰন্ধন সা-সৰঞ্জাম বনাবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয়। |
(গ) ৰেয়ন | কাঠৰ মণ্ড ব্যৱহাৰ কৰি প্ৰস্তুত কৰা হয়। |
(ঘ) নাইলন | পেৰাচুট আৰু মোজা বনাবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয়। |
প্ৰশ্ন ১৪: “সাংশ্লেষিক আঁহসমূহৰ উৎপাদনে আচলতে বন সংৰক্ষণত সহায় কৰি আছে” – মতামত দিয়া।
উত্তৰ: সাংশ্লেষিক আঁহসমূহৰ উৎপাদনে আচলতে বন সংৰক্ষণত সহায় কৰে। যদি সাংশ্লেষিক আঁহ উৎপাদন নহয়, তেন্তে আমাৰ দৈনন্দিন সামগ্ৰী বনজাত উদ্ভিদৰ পৰা তৈয়াৰ কৰিব লগা হ’লহেঁতেন। ফলত হাবি-বনৰ উদ্ভিদ কাটি শেষ হৈ যাব। কিন্তু সাংশ্লেষিক আঁহ উৎপাদনে বনৰ উদ্ভিদ সংৰক্ষণত সহায় কৰে।
প্ৰশ্ন ১৫: তাপ নমনীয় প্লাষ্টিক যে বিদ্যুতৰ কুপৰিবাহী সেইটো দেখুৱাবলৈ এটা ক্ৰিয়াকলাপ বৰ্ণনা কৰা।
উত্তৰ: তাপ নমনীয় প্লাষ্টিক বিদ্যুতৰ কুপৰিবাহী। যদি প্লাষ্টিকৰ তাঁৰেৰে বিদ্যুৎ বৰ্ত্তনী এটা তৈয়াৰ কৰা হয়, তাৰ মাজেৰে বিদ্যুৎ প্ৰৱাহিত নহয়। এই পৰীক্ষাৰে তাপ নমনীয় প্লাষ্টিক বিদ্যুতৰ কুপৰিবাহী বুলি প্ৰমাণিত হয়।
অৱশেষত…
…আশাকৰো অসমীয়া মাধ্যমৰ অষ্টম শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞানৰ তৃতীয় অধ্যায় (Class 8 Science Chapter 3 Assamese) “সাংশ্লেষিক আঁহ আৰু প্লাষ্টিক” ৰ প্ৰশ্ন উত্তৰ সমূহে আপোনালোকক ব্যাপকভাৱে সহায় কৰিছে।
যদি আপুনি এই ৱেবচাইটৰ বিষয়বস্তু ভাল পাইছে, তেন্তে আপোনাৰ বন্ধু-বান্ধৱীৰ সৈতে শ্বেয়াৰ কৰিবলৈ নাপাহৰিব।
ওপৰত দিয়া তথ্যসমূহ শিক্ষামূলক আৰু নিৰ্দেশনামূলক উদ্দেশ্যৰ বাবে যোগান ধৰা হৈছে আৰু এই প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰ চূড়ান্ত পৰীক্ষাৰ বাবে চূড়ান্ত উত্তৰ বুলি বিবেচনা কৰা উচিত নহয়।
যদি আপোনাৰ অষ্টম শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞানৰ তৃতীয় অধ্যায় ৰ প্ৰশ্নোত্তৰ (Class 8 Science Chapter 3 Question and Answer in Assamese) বা এই ৱেবছাইটৰ অন্য কোনো বিষয়বস্তুৰ সৈতে কোনো সমস্যা আছে বা যদি আপুনি আপোনাৰ মূল্যৱান মতামত দিব বিচাৰে তেন্তে মোৰ email [email protected] ত কোনো সংকোচ নকৰাকৈ মোৰ সৈতে যোগাযোগ কৰক অথবা Contact Us ফৰ্ম fill up কৰক।
এই পোষ্টটোত সামৰি লোৱা বিষয়সমূহৰ তালিকা
এই পোষ্ট “SEBA Class 8 Science Chapter 3 Question Answer in Assamese” ত তলত দিয়া বিষয়সমূহ আলোচনা কৰা হৈছে।
- SEBA Chapter 3 Class 8 General Science Question Answer in Assamese
- Class 8 Science Assamese Medium
- বিজ্ঞান Class 8 Chapter 3
- সাংশ্লেষিক আঁহ আৰু প্লাষ্টিক প্ৰশ্ন উত্তৰ
- সাংশ্লেষিক আঁহ আৰু প্লাষ্টিক class 8 question answer
- Seba Class 8 Science Chapter 3 Question Answer
যদি আপুনি বিচাৰে যে মই এই অধ্যায় সাংশ্লেষিক আঁহ আৰু প্লাষ্টিক (SEBA Class 8 Science Chapter 3 Question Answer in Assamese Medium) ৰ সন্দৰ্ভত অতিৰিক্ত প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰো কভাৰ কৰো, তেন্তে তলত কমেন্ট কৰি মোক জনাওক।
Abdur Rohman is an Electrical Engineer from Charaideo, Assam, who wears multiple hats as a part-time teacher, blogger, entrepreneur, and digital marketer. Passionate about education, he founded The Assam School blog to provide free, comprehensive textbook solutions, MCQs (Multiple Choice Questions), and other academic content for students from Class V to XII.