শস্যৰ উৎপাদন আৰু ব্যৱস্থাপনা | SEBA Class 8 Science Chapter 1 Question Answer in Assamese Medium

এই লেখাত আমি SEBA Class 8 Science Chapter 1 Question Answer in Assamese Mediumঅষ্টম শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞানৰ অধ্যায় ১ শস্যৰ উৎপাদন আৰু ব্যৱস্থাপনা ৰ সমাধান অথবা প্ৰশ্ন উত্তৰ সমূহৰ বিষয়ে বিতংভাৱে আলোচনা কৰিম। আমি অনুশীলনৰ প্ৰশ্নসমূহৰ লগতে অধ্যায়ৰ ভিতৰৰ প্ৰশ্নসমূহৰ বিষয়েও বিতংভাৱে আলোচনা কৰিম।

ছেবা (SEBA) ব’ৰ্ডৰ অন্তৰ্গত অসমীয়া মাধ্যমত অষ্টম শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞানৰ ১নং অধ্যায়টোৰ নাম হৈছে শস্যৰ উৎপাদন আৰু ব্যৱস্থাপনা

Also, read অনুজীৱ: মিত্ৰ আৰু শত্ৰু | SEBA Class 8 Science Chapter 2 Question Answer

অনুশীলনী

প্ৰশ্ন ১: তলত দিয়া তালিকাৰ পৰা শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিওৱা আৰু খালি ঠাই পুৰ কৰা।

উপঙি, পানী, শস্য, পোষক দ্ৰব্য, চহোৱা

ক) একেবিধ উদ্ভিদ এখনৰ ঠাইত অধিক পৰিমাণে গজালে বা খেতি কৰিলে তাক ____বুলি কোৱা হয়।

উত্তৰ: একেবিধ উদ্ভিদ এখনৰ ঠাইত অধিক পৰিমাণে গজালে বা খেতি কৰিলে তাক শস্য বুলি কোৱা হয়।

খ) শস্য সিচাঁৰ আগতে মাটিৰ ডৰা___হয়।

উত্তৰ: শস্য সিচাঁৰ আগতে মাটিৰ ডৰা চহোৱা হয়

গ) নষ্ট হোৱা বীজবোৰ পানীত___ থাকে।

উত্তৰ: নষ্ট হোৱা বীজবোৰ পানীত উপঙি থাকে।

ঘ) শস্যৰ বৃদ্ধিৰ বাবে প্ৰচুৰ সূৰ্যৰ পোহৰ আৰু মাটিৰ পৰা ____আৰু ____ প্ৰয়োজন ।

উত্তৰ: শস্যৰ বৃদ্ধিৰ বাবে প্ৰচুৰ সূৰ্যৰ পোহৰ আৰু মাটিৰ পৰা পোষক দ্ৰব্য আৰু পানী প্ৰয়োজন ।

প্ৰশ্ন ২: ‘ক’ স্তম্ভৰ লগত ‘খ‘ স্তম্ভ মিলোৱা।

(i) খাৰিফ শস্য(ক) ঘেঁহু, বুট, মটৰ মাহ
(ii) ৰবি শস্য(খ) ইউৰিয়া আৰু ছুপাৰ ফছফেট
(iii) ৰাসায়নিক সাৰ(গ) প্ৰাণীৰ বৰ্জিত দ্ৰব্য, গৰুৰ গোবৰ গো – মূত্ৰ আৰু উদ্ভিদৰ অবশিষ্ট দ্ৰব্য
(iii) জৈৱিক সাৰ(ঘ) ধান আৰু যৱ

উত্তৰ:

(i) খাৰিফ শস্য(ঘ) ধান আৰু যৱ
(ii) ৰবি শস্য(ক) ঘেঁহু, বুট, মটৰ মাহ
(iii) ৰাসায়নিক সাৰ(খ) ইউৰিয়া আৰু ছুপাৰ ফছফেট
(iii) জৈৱিক সাৰ(গ) প্ৰাণীৰ বৰ্জিত দ্ৰব্য, গৰুৰ গোবৰ গো – মূত্ৰ আৰু উদ্ভিদৰ অবশিষ্ট দ্ৰব্য

প্ৰশ্ন ৩: প্ৰত্যেকৰে দুটাকৈ উদাহৰণ দিয়া।

ক) খাৰিফ শস্য।

উত্তৰ: মাকৈ আৰু ছয়াবিন হৈছে খাৰিফ ঋতুৰ দুটা প্ৰধান শস্য।

খ) ৰবি শস্য ।

উত্তৰ: সৰিয়হ আৰু তিচি হৈছে ৰবি ঋতুৰ দুটা প্ৰধান শস্য।

প্ৰশ্ন ৪: তলত দিয়া সমূহৰ বিষয়ে নিজা শব্দৰে একোটাকৈ দফা লিখা।

ক) মাটি চহোৱা

উত্তৰ: মাটি চহোৱা হৈছে কৃষি কাৰ্য্যৰ এক অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ প্ৰাথমিক পদক্ষেপ। ইয়াৰ জৰিয়তে মাটি ঢিলা কৰি উদ্ভিদৰ শিপাই সহজে বাঢ়িব পাৰে আৰু পোষক দ্ৰব্যবোৰ সমানে বিতৰণ হ’ব পাৰে।

খ) বীজ সিঁচা

উত্তৰ: বীজ সিঁচা হৈছে শস্য উৎপাদনৰ এক প্ৰধান পদক্ষেপ। উন্নত জাতৰ বীজবোৰ নিৰ্দিষ্ট দূৰত্ব আৰু গভীৰতাত ৰোপন কৰা হয় যাতে উদ্ভিদবোৰে পৰ্যাপ্ত সূৰ্যৰ পোহৰ আৰু পোষক দ্ৰব্য লাভ কৰিব পাৰে।

গ) বনবাত নিৰোৱা

উত্তৰ: বনবাত নিৰোৱা হৈছে শস্যৰ বাবে অনাবশ্যকীয় উদ্ভিদবোৰ আঁতৰোৱা প্ৰক্ৰিয়া। ই শস্যৰ বৃদ্ধি আৰু উৎপাদনত সহায় কৰে।

ঘ) মৰণা মৰা

উত্তৰ: মৰণা মৰা হৈছে পৈণত শস্যৰ পৰা বীজবোৰ পৃথক কৰা প্ৰক্ৰিয়া। শস্য চপোৱাৰ পাছত সম্পন্ন কৰা হয় আৰু এই প্ৰক্ৰিয়াত বীজ আৰু শীহ পৃথক হয়।

প্ৰশ্ন ৫: জৈৱিক সাৰৰ লগত ৰাসায়নিক সাৰৰ প্ৰভেদ কি? বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰ: জৈৱিক সাৰ আৰু ৰাসায়নিক সাৰৰ মাজৰ প্ৰধান প্ৰভেদসমূহ হ’ল:

ক) ৰাসায়নিক সাৰ হৈছে অজৈৱিক লৱণৰ সংমিশ্ৰণ, যিবোৰ কাৰখানাত প্ৰস্তুত কৰা হয়। বিপৰীতে, জৈৱিক সাৰ হৈছে প্ৰাকৃতিক উৎসৰ পৰা প্ৰাপ্ত যেনে গোবৰ, কম্পোষ্ট, আৰু অন্যান্য জৈৱ উপাদান।

খ) ৰাসায়নিক সাৰে মাটিত দ্ৰুত পোষক দ্ৰব্য যোগান ধৰে অথচ জৈৱিক সাৰে মাটিত হিউমাছ যোগান ধৰি মাটিৰ গুণগত মান উন্নত কৰে আৰু দীৰ্ঘম্যাদী উৰ্বৰতা বৃদ্ধি কৰে।

গ) ৰাসায়নিক সাৰৰ অত্যধিক ব্যৱহাৰে মাটিৰ গুণগত মান হ্ৰাস কৰিব পাৰে। জৈৱিক সাৰে মাটিৰ জৈৱিক বৈচিত্ৰ্য বজাই ৰাখে।

ঘ) ৰাসায়নিক সাৰে উদ্ভিদৰ পোষক দ্ৰব্য যেনে নাইট্ৰজেন, ফছফৰাছ, আৰু পটাছিয়াম দ্ৰুত যোগান ধৰে। জৈৱিক সাৰে এই পোষক দ্ৰব্যবোৰ মাটিত ধীৰে ধীৰে মুক্তি দিয়ে, যি উদ্ভিদৰ সুস্থ বৃদ্ধি আৰু উৎপাদনশীলতা বৃদ্ধি কৰে।

প্ৰশ্ন ৬: জলসিঞ্চন কি? পানী সংৰক্ষণ কৰা জলসিঞ্চনৰ দুটা পদ্ধতি বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰ: জলসিঞ্চন হৈছে কৃষি কাৰ্য্যত পানী যোগান ধৰা এক প্ৰক্ৰিয়া, যি শস্যৰ বৃদ্ধি আৰু উৎপাদনশীলতা বৃদ্ধি কৰে।

পানী সংৰক্ষণ কৰা জলসিঞ্চনৰ দুটা পদ্ধতি হ’ল:

ক) পানী ছটিওৱা ব্যৱস্থা: এই পদ্ধতিত, পানী ছটিওৱা যন্ত্ৰ ব্যৱহাৰ কৰি পানীৰ ছিটিকনি পৰা নিশ্চিত কৰা হয়, যি বৰষুণৰ দৰে পানী বিতৰণ কৰে আৰু পানীৰ অপচয় ৰোধ কৰে।

খ) পানী নিগৰোৱা ব্যৱস্থা: এই পদ্ধতিত, পানী উদ্ভিদৰ মূল অংশত সোঁতভাৱে প্ৰদান কৰা হয়, যি পানীৰ সৰ্বাধিক ব্যৱহাৰ নিশ্চিত কৰে আৰু অপচয় ৰোধ কৰে। এই পদ্ধতি পানীৰ অভাৱ থকা অঞ্চলত বিশেষকৈ উপযোগী।

প্ৰশ্ন ৭: বৰ্ষা ঋতুত যদি ঘেঁহু সিঁচা হয়, তেতিয়া কি হব? আলোচনা কৰা।

উত্তৰ: বৰ্ষা ঋতুত ঘেঁহু সিঁচা হ’লে নিম্নলিখিত সমস্যাসমূহ হ’ব পাৰে:

ক) বৰ্ষা ঋতুত মাটিৰ আৰ্দ্ৰতা বৃদ্ধি পায়, যি ঘেঁহু শস্যৰ বাবে অনুপযুক্ত।

খ) বৰ্ষা ঋতুত উষ্ণতা বৃদ্ধি পায়, যি ঘেঁহু শস্যৰ বীজৰ অঙ্কুৰণ আৰু বৃদ্ধিত বাধা দিয়ে।

গ) বৰ্ষা ঋতুত অত্যধিক বৰষুণে মাটিৰ উৰ্বৰতা হ্ৰাস কৰিব পাৰে, কাৰণ পানীৰ প্ৰবাহে মাটিৰ পোষক দ্ৰব্যবোৰ ধুই নিয়া হয়।

সেয়েহে, বৰ্ষা ঋতুত ঘেঁহু সিঁচা হ’লে শস্যৰ উপযুক্ত বৃদ্ধি আৰু ফলন লাভ কৰা নাযায়।

প্ৰশ্ন ৮: একে লেথাৰিয়ে শস্যৰ উৎপাদন কৰিলে মাটি ডৰাত কেনে প্ৰভাৱ পৰে, বৰ্ণনা কৰা।

উত্তৰ: মাটিত বাৰম্বাৰ শস্য উৎপাদন কৰিলে পোষক তত্ত্বৰ অভাৱ ঘটে, যি শস্যৰ বৃদ্ধি আৰু উন্নতিৰ বাবে আৱশ্যক। এই পোষক তত্ত্বৰ সীমিত পৰিমাণে শস্যৰ উৎপাদন ক্ষমতা হ্ৰাস কৰে আৰু ফলত শস্যৰ মান আৰু পৰিমাণ দুয়োটা কমে।

প্ৰশ্ন ৯: অপতৃন কি? সিহঁতক কেনেকৈ নিয়ন্ত্ৰণ কৰিব পাৰি?

উত্তৰ: অপতৃন হ’ল খেতি পথাৰত উৎপন্ন হোৱা সেই সকলো অবাঞ্ছিত উদ্ভিদ, যিবোৰে শস্যৰ বৃদ্ধি আৰু উৎপাদনত বাধা দিয়ে। এইবোৰ উদ্ভিদ মাটিৰ পোষক তত্ত্ব আৰু জল শোষণ কৰে, যাৰ ফলত শস্যৰ বাবে এই সম্পদ সীমিত হৈ পৰে।

অপতৃনবোৰক নিয়ন্ত্ৰণ কৰিবলৈ মাটি চহোৱাৰ সময়ত তেওঁলোকক উপড়াই পেলোৱা হয়। নিয়মিত খন্তী বা কোৰ ব্যৱহাৰ কৰি অপতৃন নিৰোৱাৰ ব্যৱস্থা কৰা হয়। লগতে, অপতৃননাশক দ্ৰব্য ব্যৱহাৰ কৰি এই উদ্ভিদবোৰক নিয়ন্ত্ৰণ কৰা হয়।

প্ৰশ্ন ১০: তলত দিয়া বাকচ সমূহ এনেদৰে সজোৱা যাতে কুঁহিয়াৰ উৎপাদনৰ এখন ক্ৰম তালিকা পোৱা যায়।

ক) চেনিৰ কাৰখানালৈ শস্য পঠোৱা
খ) জলসিঞ্চন
গ) খেতি চপোৱা
ঘ) বীজ সিঁচা/ৰোৱা
ঙ) মাটি চহোৱা
চ) পথাৰত হাল বোৱা
ছ) সাৰ প্ৰয়োগ

উত্তৰ: কুঁহিয়াৰ উৎপাদনৰ ক্ৰম তালিকা নিম্নলিখিত ধৰণে হ’ব:

ক) পথাৰত হাল বোৱা
খ) মাটি চহোৱা
গ) বীজ সিঁচা/ৰোৱা
ঘ) সাৰ প্ৰয়োগ
ঙ) জলসিঞ্চন
চ) খেতি চপোৱা
ছ) চেনিৰ কাৰখানালৈ শস্য পঠোৱা

প্ৰশ্ন ১১: তলত দিয়া সংকেতৰ সহায়ত শব্দ শৃংখল সমূহ সম্পূৰ্ণ কৰা।

১) গুটি

উত্তৰ: বীজ।

৪) মাহ জাতীয় উদ্ভিদৰ শিপাৰ টেমুনাত থকা বেক্টেৰিয়া।

উত্তৰ: ৰাইজোবিয়াম।

) পথাৰত পানী যোগান ধৰা ব্যৱস্থা।

উত্তৰ: জলসিঞ্চন।

৩) শীত কালত খেতি কৰা শস্য।

উত্তৰ: ৰবি শস্য।

৫) এবিধ ৰাসায়নিক সাৰ।

উত্তৰ: ইউৰিয়া।

৬) চপোৱা শস্যৰ পৰা বীজ পৃথক কৰা কাম।

উত্তৰ: মৰণা।


অৱশেষত…

…আশাকৰো অসমীয়া মাধ্যমৰ অষ্টম শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞানৰ প্ৰথম অধ্যায় (Class 8 Science Chapter 1 Assamese) “শস্যৰ উৎপাদন আৰু ব্যৱস্থাপনা” ৰ প্ৰশ্ন উত্তৰ সমূহে আপোনালোকক ব্যাপকভাৱে সহায় কৰিছে।

যদি আপুনি এই ৱেবচাইটৰ বিষয়বস্তু ভাল পাইছে, তেন্তে আপোনাৰ বন্ধু-বান্ধৱীৰ সৈতে শ্বেয়াৰ কৰিবলৈ নাপাহৰিব।

ওপৰত দিয়া তথ্যসমূহ শিক্ষামূলক আৰু নিৰ্দেশনামূলক উদ্দেশ্যৰ বাবে যোগান ধৰা হৈছে আৰু এই প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰ চূড়ান্ত পৰীক্ষাৰ বাবে চূড়ান্ত উত্তৰ বুলি বিবেচনা কৰা উচিত নহয়।

যদি আপোনাৰ অষ্টম শ্ৰেণীৰ বিজ্ঞানৰ প্ৰথম অধ্যায় ৰ প্ৰশ্নোত্তৰ (Class 8 Science Chapter 1 Question and Answer in Assamese) বা এই ৱেবছাইটৰ অন্য কোনো বিষয়বস্তুৰ সৈতে কোনো সমস্যা আছে বা যদি আপুনি আপোনাৰ মূল্যৱান মতামত দিব বিচাৰে তেন্তে মোৰ email [email protected] ত কোনো সংকোচ নকৰাকৈ মোৰ সৈতে যোগাযোগ কৰক অথবা Contact Us ফৰ্ম fill up কৰক।

এই পোষ্টটোত সামৰি লোৱা বিষয়সমূহৰ তালিকা

এই পোষ্ট “SEBA Class 8 Science Chapter 1 Question Answer in Assamese” ত তলত দিয়া বিষয়সমূহ আলোচনা কৰা হৈছে।

  • SEBA Chapter 1 Class 8 General Science Question Answer in Assamese
  • Class 8 Science Assamese Medium
  • বিজ্ঞান Class 8 Chapter 1
  • শস্যৰ উৎপাদন আৰু ব্যৱস্থাপনা প্ৰশ্ন উত্তৰ
  • শস্যৰ উৎপাদন আৰু ব্যৱস্থাপনা class 8 question answer
  • Seba Class 8 Science Chapter 1 Question Answer

যদি আপুনি বিচাৰে যে ম‍ই এই অধ্যায় শস্যৰ উৎপাদন আৰু ব্যৱস্থাপনা (SEBA Class 8 Science Chapter 1 Question Answer in Assamese Medium) ৰ সন্দৰ্ভত অতিৰিক্ত প্ৰশ্ন আৰু উত্তৰো কভাৰ কৰো, তেন্তে তলত কমেন্ট কৰি মোক জনাওক।

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top